Devil May Cry 5 تا چند روز آینده منتشر میشود و هیدیاکی ایتسونو سرانجام در یک مصاحبه جدید اعتراف کرد که چهارمین نسخه از این سری از مشکلات شدید بودجه رنج میبرد. در نتیجه، شاهد تکرار مراحل و باسها در نیمه دوم آن بازی بودیم.
به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGAMING، طبق گفتههای ایتسونو، در نیمه دوم Devil May Cry 4 بازیکنان مجبور بودند به مراحل قبلی بازی برگشته و با همان محیطها و باسهای قبلی مواجه شوند زیرا تیم سازنده به دلیل محدودیت بودجه نمیتوانست چیز جدیدی خلق کند:
"در نیمه دوم بازی باید به مراحل قبلی بر میگشتید. ما در آن زمان فهمیدیم که بودجه ما برای توسعه، مشابه چیزی که در زمان Devil May Cry 3 داشتیم بود. ساخت بقیه قسمتهای Devil May Cry 4 به شکل همان نیمه اول (یعنی هر مرحله، محیطها و باسهای جدید) به معنای به پایان رساندن بودجه بود و دیگر نمیتوانستیم به موقع آن را به فروشگاهها ارسال کنیم."
ایتسونو گفت تیم توسعهدهنده به این نتیجه رسید که اگر آن رویکرد را با یک سناریوی مفید ترکیب کند، بهترین نتیجه را با آن بودجه میشد بهدست آورد.
حقیقتا Devil May Cry 4 یک موفقیت تجاری برای Capcom بود و بسیاری از بازیکنان با وجود نیمه دوم تکراری، از آن راضی بودند.