Remedy: چند سال قبل بر روی Alan Wake 2 کار میکردیم اما نتیجهای در بر نداشت، از این مسئله درس گرفتیم
به گزارش پردیس گیم، مدیر ارتباطات Remedy Games آقای توماس پوها در جریان رویداد PAX East مصاحبهای را با وبسایت VG247 در مورد عناوین آینده این استودیو و احتمال ساخته شدن دنباله عنوان روانشناسی ترسناک Alan Wake داشته است. صحبتهای توماس پوها در این رابطه را در ادامه بخوانید.
"چند سال قبل بر روی Alan Wake 2 کار میکردیم اما زحماتمان نتیجهای در بر نداشت، بنابراین چیزی در ارتباط با این بازی وجود ندارد – حقیقت این است که حداقل تا چند سال آینده فرصت کار بر روی این بازی را نخواهیم داشت. ما مالک عنوان Alan Wake هستیم هر چند که مسئله فقط این نیست اما بله امتیاز این بازی در اختیار ما است."
جدیدترین پروژه Remedy یعنی Control اکنون در مراحل پایانی ساخت قرار دارد. Control یک شوتر ماورایی است که عوامل محیطی و فیزیکی در گیم پلی و سیستم مبارزه آن نقش ویژهای ایفا میکنند. توماس پوها سال گذشته اعلام کرد که وقت زیادی صرف شاخ و برگ دادن به داستان این بازی شده و بازیکنان برای فهم این داستان فراتر از مرزهای دنیای بازی را جست و جو خواهند کرد.
یک تیم در Remedy در حال حاضر بر روی عنوان Crossfire کار میکند. این بازی توسط استودیو کرهای Smilegate خلق شده و در آسیا به شدت پرطرفدار است. گذشته از این، Remedy یک تیم دیگر به اسم "Vanguard" نیز در اختیار دارد که هم اکنون مراحل ابتدایی ساخت پروژه بزرگ بعدی استودیو را پیش میبرد. به گفته پوها، تنها عواملی که Remedy را از ساخت Alan Wake 2 باز داشته زمان، پول، و منابع است.
"Remedy در طول پنج سال گذشته کارهای بسیاری انجام داده تا شرایطی را ایجاد کند که ما بتوانیم کنترل بیشتری بر پروژههای خود داشته باشیم. نام یک بازی، تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد و به ما، بعنوان یک شرکت، این فرصت را میدهد که پس از عرضه بازی نیز بتوانیم در مورد آن تصمیمگیری کنیم. بنابراین، تلاش همیشگی ما این است که یک فرنچایز خلق کنیم."
"ما زمان زیادی را صرف خلق یک دنیا و همه چیز آن میکنیم، کافی اینکار را تنها برای یک بازی انجام دهید تا متوجه شوید چه کار سنگین و بزرگی است. ما مخالفتی با دنبالهسازی نداریم، بنابراین بی شک در آینده هم به Control خواهیم پرداخت. اما نسخه اول باید آنقدر خوب باشد که بتواند شرایط را برای ساخت قسمتهای بعدی هموار کند، تمرکز فعلی ما بر روی همین مسئله است."
Remedy در مه 2017 به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد تا بتواند هم زمان بر روی عناوین بیشتری کار کرده و امتیاز مالکیت بازیهای خود را بدست آورد. سرنوشت این شرکت اکنون بیشتر از هر زمان دیگری در دستان خودش است.
پوها در پایان در این رابطه نیز گفت: "یعنی از این به بعد ما همیشه تصمیم درست را میگیریم؟ البته که نه، اما حداقل تصمیم گیرنده خودمان هستیم و تمام سعیمان را میکنیم که بهترین تصمیم را بگیریم. امید ما این است. البته این امیدواری در مورد Alan Wake هم وجود داشت و شرایط آنطور که باید پیش نرفت اما خوشبختانه از این مسئله درس گرفتیم."